Wednesday, May 30, 2012

alhamdulillah sepagi bersama Ustaz Don



Dakwah adalah cinta. Cinta akan meminta semuanya dari dirimu.


Alhamdulillah, pagi ni aku bangun je terus bersungguh nak siap-siap mandi dengan cerdasnya. Julung kali pe'el aku nak secemerlang ni. Tapi masa iron tu ada la syaithon-syaithon kecil lagi halus bisik, 
" Betul ke nak pergi ni, karang letih pulak, kelas pukul satu, program habis pukul 12 tengah hari, tung tang tung tang, ada la makan sejam pulak. Lepas tu nak lari-lari pergi kelas Nutrition, dah la last day study, kot-kot lecturer nak bagi tips ke apa untuk final. Mati aku kalau orang lain pergi kelas, aku ter-skip. Sayang. Yang ruginya aku "

tooo dia monolog dalaman aku kemain panjang. memang aku fail bab-bab merajinkan diri. Tapi lepas teringat post kawan-kawan malam tu, kemain ajak, tagged di facebook, rasanya ada sebab Allah buat menda tu jadi. okey sett. Aku pergi! Semata-mata demi program ni.


Alhamdulillah dalam 830 am tu dah ada kat Dewan Sultan Mizan (dsm). Tengok preparation last, tengok bas-bas luar datang, tengok orang luar pun datang. program ni terbuka kepada orang awam jugak. Rasa free, kami lagi free nak layan tetamu ke majlis ilmu ni. makcik-makcik, pakcik-pakcik dah bertongkat pun semangat senah oi datang. Malu lah budak muda duk terbongkang atas katil kat hostel masa program ni berjalan tadi. 

Dari awal sampai akhir, lawak je memanjang. penat aku gelak, sampai sakit perut, meleleh air mata aku. Spontan betul. Hensem tu toksah habaq lah, dengan tie merahnya. Meriah makk!
Intipati program ni, panjang la, dua jam kot, mati aku nak cerita satu-satu. nanti InsyaAllah ada la tu, staff Umt ke apa upload kat youtube. Hope so. CD kosong takde tadi nak mintak copy. Fail betul, macam mana boleh lupa nak bawak. aigooo!




mereka dahagakan makanan rohani juga :) macam aku.





ite tak boleh tangkap gambar. ite tak nak rebut-rebut. ite boleh tengok je >,<




hahh. Mampu kau si perempuan yang tak besar sangatttt nak tembus orangorang tu.  Tu pun aku ambil gambar masa orang dah surut sikit. Nak bergambar lah, autograf lah. aku? nak tengok pon tak boleh. 




AhliJawatanKuasa 


Selamat tinggal Ustaz. datang lagi. Terima kasih untuk ilmu. InsyaAllah akan dimanfaatkan. Terutamanya pasal niat sebelum tidur. Tak lupa tak lupa! InsyaAllah! lebih-lebih lagi yang ni.






#Ustaz, kita pakai colour yang sama lah >,< hakhak. okbye!

Assalamualikum dunya.

0 comments:

Post a Comment