Tuesday, November 6, 2012

you still there, the same place

sibuk. Alhamdulillah masa terus berjalan, bawa pergi kesedihan sementara cuma itu. Aku bawa kisah semalam tu untuk rujukan masa depan. InsyaAllah, 4 tahun cuma ini boleh kita isi dengan pengisian penuh macam kita janji, cuma bezanya, jarak kita makin jauh. Jarak masa, tempat, dan semuanya. makin membiasakan diri dengan keadaan tu. Moga Allah bimbing selalu. 
Janji. tak mudah sape-sape pun untuk lupakan janji dia, mahupun janji yang orang ucapkan pada tuan empunya badan. Allah sedang menguji. banyak kemungkinan dia. sorry tu, tak semestinya harus lupakan janji tu, berehat cuma dengan harapan Allah bagi peluang kita berjumpa lagi, pada masa yang lebih tepat. 

Allahu Allah. Hanya padaMu, aku bergantung segalanya. Jauh aku merenung ke dada langit. Kerlipan bintang terus bersinar yang pastinya setia menemani si bulan purnama. Langit terbentang luas. Sesaujana mata memandang yang bagaikan senyum kembali padaku. Lalu kuntuman rindu padaMu terbias diqalbu.."sesungguhnya Ya Allah. harga selautan syukurku hanyalah setitis nikmatMu didunia ini. " Rabb-ku andai aku boleh merasai selaut rindu dan kasih Mu untukku pastinya aku tak terbenam di ufuk duniawi yang kian senja kini. Kau tak pernah memerlukanku walau sedetik pun, tapi Kau Maha Mengetahui, aku perlukan kasih dan sayangMu setiap detik. 

0 comments:

Post a Comment