Thursday, November 28, 2013

Mampukah aku sabar lagi?

tarik nafas panjang untuk ini. 
Tak pergi mana pun sebenarnya. Cuma beralih ke arah yang lain.
kalau dulu dia jadi harapan aku, mak abah. Akan datang mungkin tak.
Walaupun susah nak maafkan, susah nak lupakan yang dia pernah berjanji,
yang kita pernah mendoakan dia mampu tunaikan kata-kata dia,
yang dia akan kembali....
Tapi, nak ke dia?
Memang hati siapa yang dalam situasi aku ni mampu menolak untuk tidak fikir negative?
Aku bagi dia masa secukupnya, sekadarnya Ya Allah.
tapi, tindakan dia buat tak tahu, buat tak sedar, buat semuanya macam tak pernah jadi.
Apa yang dia cuba bagitahu?
Banyak soalan, banyak perkara..
yang dia tinggalkan macam tu je. 
Benar, 
aku cuba faham dia. 
Sikit pun tak salahkan dia.
tapi tak juga bermakna, dia boleh teruskan buat tak tahu sampai sudah.
Sampai masa, dia harus fikir juga.
Masa berlalu,
aku hampir nak grad.
Saat yang dulu, aku dia tunggu.
Tapi, dia tetap diam disitu.

tak ingatkah dia?
Masa, tiap masa aku ingat.
Banyak hal beri aku kekuatan untuk terus menanti kan dia.
Tingginya harapan :'(
Ya Allah, kuatkan aku.
Untuk terus sabar waktu dia sakitkan aku tanpa sedar. 

Dan dia, 
mampu teruskan hidup tanpa menoleh saat dulu.
terima kasih :')
Sakit ini, aku ingat. 
nama itu pun.
biarlah Allah jawab..
mungkin dia sudah lupa.
*seeing you kak elin, really bring him come to me, the lovely and caring man*
menangis lah, itu yang mampu.

0 comments:

Post a Comment