Thursday, March 15, 2012

setelah lima bulan



ye kita dah lima bulan.
ye dan dah lima bulan tu lah benda ni jadi lagi.
 mengeluh? aku pun mengeluh jugak, bahkan lagi kuat.
 menyesal? aku pun pernah cakap dalam hati, tak guna menyesal 
bila kau dah naik eskulator dan ambil step pertama pastu kau nak turun balik. 
sampai sudah kau akan tetap ke atas alyaa.
 menangis? buat lah alyaa, buat sesuka hati kau.
yang perlu kau ingat, at the end. menda ni tak kan selesai dengan cara tu.
 dah tu? aku tak tahu.
  sebenarnya kau sedang,tengah dan akan terus-terusan sakitkan diri kau sendiri.
semua kau cakap, takpelah, biarlah, okay.
tapi sebenarnya bukan tu yang kau nak luahkan. what a weak?!

 "seem like sharing doesnt caring anymore"
kenapa tajam sangat ayat tu. kenapa sampai sudah aku tak boleh lupa.
aku selalu diberi 2 pilihan. 
Allah tunjukkan lah aku takdir yang telah kau takdirkan 
untuk aku. sebab aku tak tahu.

 kalau tiada suara tu lebih baik, aku pilih yang tu :)
biar aku jadi pendiam, menulis je. then aku masih boleh "backspace" kalau aku tahu itu bakal menidakpuaskan hati walaupun seorang.

aku sakitkan dia? atau aku sakitkan juga diri aku. aku hancurkan harapan orang.
aku kikis semangat orang lain. aku kata tak pada jawapan orang lain yang harapkan, ya. 
 manusia jenis apa aku? tak pernah buat orang senang. 

senyuman untuk apa lagi harus aku ukir, kalau semuanya tak bermakna apa.
arah mana lagi nak aku pandang kala memandang siang, terik matahari terpancar, aku jadi pedih.
kala memandang malam, seluas mata memandang belum tentu aku lihat jelas.
aku perlukan payung, aku perlu cahaya. aku perlu tangan seseorang untuk pimpin aku.
tapi kala orang itu sendiri lemah, lari, diam, senyap, mengeluh kala menghadapi aku?

:) takpelah (again)  
ayat pertama dia ajar aku untuk husnuzzhon. 
walau apa pun jadi lepas ni, aku tak akan menyesal pernah kenal dia. baik sebagai kawan yang pernah aku benci waktu kecil dulu, mahupun orang yang aku aim kala aku besar kini.
doakan yang terbaik mak 







0 comments:

Post a Comment